Artiklar om träning, kost och hälsa

Är det något ämne inom träning, kost och hälsa du vill veta mer om? Titta in i vårt artikelarkiv för att se vad vi skrivit om i våra nyhetsbrev. 

Kost

Proteinbehov

Det är flertalet faktorer som styr vårt proteinbehov och i denna artikel ger vår Kostrådgivare David dig vägledning i hur mycket du bör försöka få i dig dagligen. Till artikeln!

Viktminskning

Är det så enkelt att gå ner i vikt att du bara behöver börja äta mindre? Det svarar vår Kostvetare David på i denna artikel om viktnedgång. Läs hela artikeln här.

 

Gruppträning

Varför gruppträning?

Genom att träna i grupp med en instruktör som guidar dig och övriga deltagare ökar chansen att du håller tempot uppe och gör det lilla extra. Därmed får du de resultat du önskar. Läs mer om alla fördelar med gruppträning.

 

Träningstrender 2020

Varje år publicerar ACSM (American College of Sports and Medicine) en rapport över kommande trender i träningsbranschen. Det känns extra kul att mycket av det vi på USM erbjuder också finns med på listan! Läs mer här!

Träningsupplägg

Ta din cykling till en ny nivå

Cykelträning ger dig starkare och uthålligare muskler, samtidigt som du förbättrar din kondition och ökar din kaloriförbrukning rejält. Läs Marlenes 4 bästa tips för inomhuscykling här.

 

 

SMARTA mål

För att nå dina uppsatta träningsmål gäller det att du sätter upp ett SMART mål för att fokusera din energi åt rätt håll. Ett smart mål gör att du kan uppnå din vision och håller dig på rätt spår under resans gång! Läs mer om SMARTA mål här.

Träning för gravida

Det är vanligt att många av olika anledningar slutar träna under graviditeten. Dock så kan man råda bot på många graviditetsrelaterade besvär genom att just träna och motionera då såväl mamma som bebis mår så mycket bättre med det! Till vår artikel om för gravida>>

Motivation

När det inte blir som man tänkt

Vår Personliga tränare Marlene tränade för att cykla Styrkeproven i Norge. Som många andra event och tävlingar blev loppet inställt. Läs om hennes tankar på hur du motiverar dig att fortsätta träna när målet eller tävlingen blir inställd. Till artikeln!

Cecilias resa

När vägen stannade på 90 kg kände Cecilia att nu får det vara nog. Trots regelbunden träning under 1 års tid så hade hon fortsatt gå upp i vikt och hon insåg att hon inte skulle klara detta själv. Läs artikeln om Cecilia>>

Löpning

Bli en bättre löpare

Det finns många vinster med att slipa på sin löpteknik. Ett ekonomiskt löpsteg tar dig fram både snabbare och längre utan att behöva kosta mer. Här kommer 5 tips att tänka på nästa gång du ska ut och springa.

Inte medlem ännu?